ورود باتری های احیاء شده به سال سوم عمر دوباره

راهکار بومی و ثبت اختراع شده احیاء باتری های صنعتی به روش الکتروشیمیایی توسط شرکت دانش بنیان توسعه فناوری ادیب وارد سال سوم عمر خود شد.

در یکی از پروژه های این شرکت، اولین سری از باتری های شرکت ارتباطات زیر ساخت ایران که از نوع ۳۰۰۰ آمپرساعت ۲ ولت بود، بیش از ۲ سال پیش در محل ساختمان میدان امام خمینی (ره) به روش اختصاصی الکتروشیمیایی احیاء شدند. با توجه به نوع خاص این باتری ها و اهمیت پروژه، این عملیات احیاء در محل کارفرما انجام شد.

باتری های احیاء شده مذکور، علیرغم گارانتی یک ساله این خدمت ارزشمند، اکنون وارد سال سوم عمر دوباره خود می شوند.

این پروژه علاوه بر حفظ محیط زیست، کارآفرینی و ایجاد فرصت اشتغال برای متخصصان ایرانی، موجب صرفه جویی بیش از ۷۰ درصدی در هزینه های خرید باتری جدید برای شرکت ارتباطات زیر ساخت شد.

شایان ذکر است، شرکت ارتباطات زیرساخت شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، که در زمینه تأمین زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و پهنای باند شبکه اینترنت، فعالیت می‌کند و در عمل انحصار واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را در اختیار دارد.

این شرکت به عنوان متولی شبکه مادر مخابراتی در کشور و کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وظیفه اجرای سوئیچینگ و تأمین ارتباطات بین استانی و بین‌المللی اپراتورهای مخابراتی را در نقاط حضور و شبکه‌های مربوط بر عهده دارد.

شرکت دانش بنیان توسعه فناوری ادیب، افتخار دارد با عملیات احیاء الکتروشیمیایی باتری های صنعتی در جهت پایداری صنایع کشور و کاهش هزینه های خرید باتری جدید با سازمانهای ایرانی و منطقه همکاری کند.