نمایشگاه CES2022 رویارویی افراد با نوآوری برای خلق دنیایی بهتر

CES®  که از سال ۱۹۶۸ آغاز به کار کرد، تأثیرگذارترین رویداد فناوری در جهان است – محل اثبات پیشرفت فناوری‌ها و نوآوران جهانی. اینجا جایی است که بزرگترین برندهای جهان تجارت می کنند و با شرکای جدید ملاقات می کنند و تیزبین ترین نوآوران به صحنه می آیند. CES متعلق به و تولید شده توسط انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) ®، تمام جنبه های بخش فناوری را به نمایش می گذارد.CES که بصورت سالیانه در آمریکا بزگراز می شود، شرکت هایی از جمله تولید کنندگان، توسعه دهندگان و تامین کنندگان سخت افزار فناوری مصرف کننده، محتوا، سیستم های تحویل فناوری و موارد دیگر را به نمایش می گذارد.

همچنین شامل یک برنامه کنفرانسی است که در آن رهبران تجاری و متفکران پیشگام جهان به مرتبط ترین مسائل صنعت می پردازند.

نمایشگاه CES 2022 ، ۸ ژانویه به پایان رسید، پس از یک هفته سرشار از هزاران محصول اولیه از نوآوری هایی که جهان را بهتر و چالش های جهانی را حل می کند رونمایی شد. بیش از ۲۳۰۰ شرکت غرفه‌دار از سراسر جهان، از جمله بیش از ۸۰۰ استارت‌آپ، محصولاتی را با نوآوری در هوش مصنوعی، فناوری خودرو، سلامت دیجیتال، خانه هوشمند و غیره راه‌اندازی کردند. پس از نزدیک به دو سال، CES به “خانه” خود در لاس وگاس بازگشت و از بیش از ۴۵۰۰۰ شرکت کننده، از جمله ۱۸۰۰ رسانه جهانی، در ۱۱ مکان داخلی و خارجی استقبال کرد. این نمایش واقعاً یک رویداد جهانی بود، با ۳۰٪ از شرکت کنندگان از خارج از ایالات متحده – به نمایندگی از ۱۱۹ کشور.گری شاپیرو، رئیس و مدیر عامل انجمن فناوری مصرف کننده (CTA)TM ، مالک  وتولید کننده CES گفت: «نوآوری این هفته در CES 2022 جان گرفت – با فناوری هایی که صنایع را تغییر می دهد و راه حل هایی برای مسائل مهم جهانی از مراقبت های بهداشتی گرفته تا کشاورزی، پایداری و فراتر از آن ارائه می دهد. نمایشگاه CES مملو از لذت تعامل انسانی و تجربه نوآوری پنج حسی با محصولاتی است که آینده ما را دوباره تعریف می‌کنند و دنیای ما را به سمت بهتر تغییر می‌دهند.

کارن چوپکا، EVP، CES گفت: «CES 2022 این هفته تجارت جهانی را پیش برد، زیرا صنعت ما – بسیاری از آنها برای اولین بار در دو سال گذشته – برای همکاری، ایجاد شراکت، انجام معاملات و پیشبرد اقتصاد گرد هم آمدند. پس از دو سال عدم امکان ارتباط حضوری، ما خوشحال شدیم که دوباره رو در رو از صنعت خود استقبال کنیم تا آخرین نوآوری را در CES 2022 تجربه کنیم.

روندهای کلیدی در CES 2022

CES 2022 دارای فناوری‌های متحول کننده‌ای بود که با برندهای بزرگی از جمله بوش، کانن، هایسنس، اچ‌تی‌سی، ال‌جی الکترونیک، انویدیا، سامسونگ الکترونیک، سونی، پاناسونیک و کوالکام، به تجارت و تغییر بازارها کمک می‌کرد. روندهای کلیدی شامل:

فناوری خودروسازی

فناوری خودرو در این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۹۰ شرکت خودروسازی، با شرکت‌هایی از جمله BMW، هیوندای، Indy Autonomous Challenge، Stellantis و VinFast( اولین خودروساز ویتنام)، جلوتر و محور اصلی این نمایشگاه بود.

سلامت دیجیتال

جدیدترین موارد در پزشکی از راه دور، دستگاه‌های بهداشتی متصل و ویژگی‌های بهداشتی بهبود یافته در پوشیدنی‌ها از نکات برجسته بودند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌داد تا با غرفه‌دارانی مانند Abbott، Essence و Baracoda Daily Healthtech کنترل بهتری بر سلامت خود داشته باشند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سراسر نمایشگاه رایج بود، محصولات و فناوری‌ها را هوشمندتر، کارآمدتر و قابل تنظیم‌تر می‌کرد و تقریباً هر صنعت بزرگ را از کشاورزی گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، خودروسازی، تولید و سرگرمی را پیش برد. شرکت‌ها شامل John Deere با اولین تراکتور کاملاً خودمختار و Beyond Honeycomb با یک ربات مجهز به هوش مصنوعی برای تهیه و پخت غذاهای قابل تنظیم بودند.

استارت آپ ها

بیش از ۸۰۰ استارت آپ از ۱۹ کشور در Eureka Park، مرکز استارتاپ CES 2022، از جمله تاکسی هوایی SkyDrive، حضور داشتند. ScenTronix با عطرساز الگوریتمی EveryHuman و Orbisk، یک سیستم نظارت بر ضایعات غذایی کاملاً خودکار با هوش مصنوعی. Venetian Expo  همچنین یک پاویون اروپایی بود که برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و آخرین پیشرفت های فناوری اروپا را برجسته می کرد.