آخرین اخبار دنیای باتری

سامسونگ در حال برداشتن گام‌های بزرگی به سمت تولید انبوه باتری‌های حالت جامد است

بخش باتری سامسونگ، مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری این روزها، خستگی‌ناپذیر در حال کار بر روی یک فناوری جدید باتری حالت جامد است و به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، این شرکت اخیرا پیشرفت زیادی داشته است اخیرا، شیائومی همچنین کار بر روی فناوری باتری حالت جامد و پیشرفت آن را تایید کرده است، اما QuantumScape شاید امیدوار کننده ترین سازنده باشد. این شرکت در حال حاضر با خودروسازان منتخب کار می‌کند و نمونه‌های اولیه برای آزمایش را به شرکای خود ارائه کرده است.

سامسونگ بیش از یک دهه است که روی نمونه اولیه باتری حالت جامد مبتنی بر اکسید کار می کند و ظاهراً اخیراً پیشرفت کرده است. اما نکته جالب این است که دو بخش مجزا تلاش خواهند کرد تا فناوری جدید را در محصولات واقعی بگنجانند.

بخش Electro-Mechanics سامسونگ تلاش خواهد کرد تا باتری های حالت جامد را متناسب با دستگاه های هوشمند و تلفن همراه ارائه دهد. از سوی دیگر سامسونگ SDI بر روی توسعه یک باتری حالت جامد با الکترولیت های سولفید برای بخش EV تمرکز خواهد کرد.

باتری‌های حالت جامد چگالی انرژی را بهبود می‌بخشند و به ظرفیت‌های بزرگ‌تر اجازه می‌دهند تا در همان حجم قرار بگیرند، اما برای استقامت طولانی‌مدت باتری نیز مفید هستند. انتظار می رود که آنها عصر جدیدی را در توسعه تلفن های هوشمند و تحرک EV آغاز کنند.

منبع خبر اول

 

برنامه‌های EV ۲۰۲۵ جنرال موتورز ممکن است تحت تأثیر کمبود باتری قرار گیرد

 

سال‌ها پیش، جنرال موتورز از عرضه انبوهی از مدل‌های جدید EV و افزایش تولید صحبت کرد. مدیر عامل شرکت مری بارا همچنان به اشتراک گذاری این موضوع ادامه می دهد که هدف این است که تا سال ۲۰۲۵ قادر به تولید ۱ میلیون خودروی برقی در آمریکای شمالی باشد تا در مسیر پیشروی تسلا به عنوان رهبر فروش خودروهای برقی قرار گیرد. با این حال، کارخانه‌های باتری ایالات متحده آن در حال پیشرفت آهسته هستند و تا کنون، اکثریت قریب به اتفاق آن خودروهای الکتریکی جدید را عرضه نکرده است.

بر اساس تحلیلی که اخیراً برای رویترز گردآوری شده است، تولید خودروهای برقی جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۵ به دلیل تنگناهای باتری می تواند به کمتر از ۶۰۰۰۰۰ دستگاه محدود شود.  AutoForecast Solutions اشاره می کند که بر اساس برنامه های تولید باتری جنرال موتورز، ساخت بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ کار آسانی نخواهد بود.

در همین حال، خودروساز Big Three اصرار دارد که دستورالعمل خود را تغییر نداده است. با این حال، اهداف شامل تولید انباشته EV از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ است که اخیراً توسط مدیر عامل مری بارا مشخص شده است. AutoForecast Solutions  تخمین می زند که جنرال موتورز در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۶۰۰۰ خودروی برقی در آمریکای شمالی و ۳۲۸۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. این خودروساز رسما اهداف تولید واقعی خود را برای سال های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ به اشتراک گذاشته است.

جنرال موتورز به سه کارخانه باتری در ایالات متحده متکی خواهد بود. اولین کارخانه قبلاً در اوهایو افتتاح شده است و کارخانه دوم در تنسی قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ تولید باتری را آغاز کند. انتظار می رود کارخانه سوم یک سال بعد در میشیگان افتتاح شود. تمام خودروهای برقی داخلی که جنرال موتورز برای سال‌ها تبلیغ کرده است، از بسته‌های باتری Ultium ساخته شده در یکی از سه کارخانه در ایالات متحده استفاده می‌کنند که در نهایت می‌توانند بسته‌های کافی برای ۱.۳۵ میلیون خودروی برقی را در سال تهیه کنند.

با این حال، با توجه به اینکه یکی از این سه کارخانه حتی تا سال ۲۰۲۵ افتتاح نشده است، و دیگری در سال قبل، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد که بتوان هر سه کارخانه را تا سال ۲۰۲۵ به ظرفیت کامل تولید رساند. با این حال، جنرال موتورز کمتر از یک سال پیش تکرار کرد که تا سال ۲۰۲۵ مواد لازم برای تولید ۱ میلیون خودروی الکتریکی در سال در آمریکای شمالی را خواهد داشت.

منبع خبر دوم