روش احیای الکتروشیمیایی باتری در داخل کشور جایگزین صرف هزینه‌های میلیاردی خرید باتری

مهندس فرامرز رستگار در حاشیه‌ی بازدید از دستاوردهای شرکت دانش بنیان توسعه فناوری ادیب – فعال در زمینه‌ی احیای الکتروشیمیایی باتری – در نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه‌ی ملی اطلاعات به خبرنگار سیتنا، گفت: در گذشته به اقدامات اینگونه مجموعه‌ها بها داده نمی‌شد، چراکه ارز ارزان بود، واردات انجام می‌شد، تحریم نبودیم و باتری از همه جای دنیا با قیمت‌های مختلف در دسترس بود، اما در حال حاضر هم تحریم شده‌ایم و هم باتری به دلیل مواد اولیه گران شده است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، خاطرنشان کرد: کشور به جای آنکه مصرفی باشد، باید به سمت توسعه‌ای حرکت کند و هرآنچه که خسته شد را دور نیندازد.

وی، افزود: اکنون باتری‌های زیادی چه ایرانی و چه خارجی در داخل کشور داریم، که یا بد نگهداری شده یا عمرشان تمام شده است، بنابراین احیای باتری حرکت بسیار خوبی است و به جای آنکه پولی دور ریخته شود، هوا آلوده و محیط زیست دچار مشکل شود، همان باتری‌های قبلی احیا می‌شوند و دوباره برای یک دوره کار می‌کنند و با گارانتی که شرکت توسعه فناوری ادیب در نظر گرفته‌ است، خیال مشتری نیز راحت می‌شود، لذا هزینه‌های میلیاردی خرید باتری با میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، اظهار کرد: یک سری باتری خارجی در کشور داریم و در مقابل ورود باتری خارجی هم ممنوع شده و برخی معتقدند که اگر این باتری نباشد نمی‌شود کاری انجام داد، لذا این شرکت، باتری‌های خارجی را هم احیا می‌کند.

روش احیای الکتروشیمیایی باتری در داخل کشور جایگزین صرف هزینه‌های میلیاردی خرید باتری

رستگار، گفت: مجموعه فعالیت این شرکت را می‌توان حرکت خوبی دانست و از نظر اطمینان بخشی نیز موردی ندارد؛ چراکه ثبت اختراع کرده‌اند و به عنوان شرکت دانش بنیان مورد تایید قرار گرفته‌اند و چند گواهی معتبر دارند و گارانتی خوبی هم ارائه می‌دهند، لذا حرکت، حرکت بسیار خوبی است و در بخش بانکی و در موارد دیتاسنتری اگر مورد باتری داشته باشند، به جای آنکه باتری نو خریداری کنند، با این شرکت همکاری می‌کنند.

گفتنی است؛ احیای باتری در کشورهای دیگر به صورت فیزیکی انجام می شود، ولی شرکت دانش بنیان توسعه فناوری ادیب این پروسه را به صورت الکتروشیمیایی انجام می دهد و تفاوتش با شرکت‌های دیگر در سایر کشورها در این است که در کار احیای باتری به صورت فیزیکی نهایت عمر باتری و کارایی باتری حدوداً ۶ ماه است در حالی که در این روش بین یک تا دو سال گارانتی برای باتری های احیا شده انجام می‌شود. به عبارتی با استفاده از این تکنولوژی الکتروشیمیایی احیای باتری، هزینه های میلیاردی خرید باتری تا یک چهارم کاهش می‌یابد.

منبع خبر: سایت سیتنا